| Mariner 24 – jacht o wielu możliwościachMariner 24 to umiarkowanych rozmiarów jednostka turystyczna, której podstawowym atutem będzie szeroka oferta wersji. Jacht będzie można skonfigurować dokładnie do swoich potrzeb i możliwości. Spełni swoją rolę jako jednostka czarterowa, turystyczna rodzinna i weekendowa, transportowana za samochodem. Kadłub jachtu mimo niewielkiej szerokości jest dość pękaty, o szerokiej wodnicy, co gwarantuje sporą stateczność i pojemność wnętrza. Dziobnica jest pionowa, ale w charakterystyczny sposób wyjęta nad wodę, jak w nowoczesnych morskich jednostkach. Zanurzenie kadłuba biorąc pod uwagę rozmiary i wagę jednostki jest rekordowo małe, jacht podejdzie, do każdego płytkiego brzegu. W ofercie będzie jacht z klasycznym mieczem obrotowym – jak na Mazury, czyli kategoria projektowa C. Jacht z klasycznym mieczem obrotowym i płytkim falszkilem oraz w miejsce miecza z demontowalną płetwą kilową. Dzięki powyższym rozwiązaniom Mariner 24 spełni kryteria kategorii B. Dla oczekujących sportowych wrażeń wersja z mieczem szybrowym i powiększonym ożaglowaniem. Na końcu przygotowana zostanie specjalna, łatwo transportowana wersja z mieczem obrotowym lub szybrowym do wyboru i balastem wodnym w dnie. Łatwo transportowana, gdyż jacht mieści się w 2,55 m szerokości a po usunięciu balastu wodnego będzie ważył 1100 kg, co pozwoli na wożenie go nawet na jednoosiowej przyczepie. Duża szerokość wodnicy, umiarkowanie wysokie burty oraz pionowa dziobnica pozwoliły na wygospodarowanie 6-ciu stałych koji, dużego stołu przy którym może usiąść cała załoga, kambuza i osobnego przedziału WC. W przypadku licznej załogi jedną z koji bocznych można rozkładać do podwójnej. Producent przewiduje jeden standardowy rozkład kabiny, bez zbędnych podziałów przestrzeni. Wydzielona, zamykana będzie jedynie kabina sanitarna z WC. Oczywiście zabudowa wnętrza będzie opierać się na modułach laminatowych koji, kambuza, kabiny WC i podsufitki. Burty to pole do popisu dla szkutnika, który ładnym drewnem może nadać przytulny charakter kabinie. Pokład to kompromis pomiędzy szerokością półpokładów a rozmiarem i urodą nadbudówki. Duże o charakterystycznym kształcie okna, spory otwór zejściówki i luk dziobowy sprawią, że kabina będzie mocno doświetlona. Kokpit umiarkowanej wielkości, starannie przemyślany, z wykorzystaniem wszystkich wolnych od zabudowy przestrzeni. Nic przełomowego – ergonomia w estetycznym wydaniu. Takielunek standardowy, ułamkowy w oparciu o jeden wymiar masztu. Ożaglowanie oferowane w różnych rozmiarach, pasujących do wersji jachtu. Ster i silnik na pawęży. Szoty doprowadzone na półpokłady wokół kokpitu, talia na laminatowym stoliku i inne rozwiązania ułatwiające żeglugę nawet mało wprawnej załodze. Różnorodność wersji, przemyślane rozmiary i umiarkowana cena Marinera 24 powinna sprawić, że znajdzie sporą rzeszę odbiorców.
| |