Jest to jacht luksusowy, elegancki, wygodny, oraz przestrzenny posiadajÄ
cy 2 lub 3 zamykane kabiny. Przeznaczony dla bardziej wymagajÄ
cych Ĺźeglarzy. Cobra 33 jest jachtem turystyczno-regatowym przeznaczonym do uprawiania turystyki i sportów wodnych przez zaĹogÄ o Ĺrednich kwalifikacjach.
KONSTRUKCJA KADĹUBA:
Konstrukcja jachtu oparta jest o technologiÄ skorupowÄ
z laminatów poliestrowo szklanych. SkĹada siÄ z 3 skorup gĹównych, skorupy pokĹadu, skorupy kadĹuba i skorupy rusztu konstrukcyjnego. Z wyjÄ
tkiem skorupy pokĹadu konstrukcja skorup jest monolityczna. Skorupa pokĹadu w miejscach przeznaczonych do komunikacji usztywniona jest przekĹadkÄ
l5mm z pianki typu Airex. Wszystkie skĹadowe kadĹuba jachtu ĹÄ
czone sÄ
ze sobÄ
na staĹe przez klejenie i zlaminowywanie laminatem poliestrowo-szklanym. W miejscach mocno obciÄ
Ĺźonych poszycia wzmocniono powiÄkszajÄ
c odpowiednio jego gruboĹÄ. Wszystkie detale wykonane z drewna zabezpieczono przed dziaĹaniem wody przez lakierowanie. Wszystkie detale wykonane z laminatu poliestrowo-szklanego zabezpieczono przed dziaĹaniem wody od zewnÄ
trz warstwÄ
specjalnej Ĺźywicy poliestrowej zwanej Ĺźelkotem, a od wewnÄ
trz warstwÄ
Ĺźywicy poliestrowej zwanej topkotem. Detale stalowe wykonano ze stali nierdzewnych polerowanych.
Jacht wyposaĹźony jest w ster gĹÄbinowy z laminatów poliestrowo-szklanych. Sterowany jest z kokpitu przy pomocy rumpla z rury stalowej nierdzewnej (pawÄĹźowy).
ZABEZPIECZENIA POKĹADOWE:
PokĹad na caĹym swoim obwodzie wyposaĹźony jest w barierkÄ ochronnÄ
z podwójnej linki stalowej nierdzewnej podpartej sĹupkami i koszami z rurek stalowych nierdzewnych. WysokoĹÄ tego zabezpieczenia wynosi 60cm.
KOKPIT ZAĹOGOWY:
Kokpit o wymiarach Ĺrednio L=3,OOm 8=18Cm h=0,45m zagĹÄbiony jest od pokĹadu 0,60m i otwarty w kierunku rufy.
NAPÄD JACHTU:
Podstawowym napÄdem jachtu jest oĹźaglowanie trójkÄ
tne skĹadajÄ
ce siÄ z grota i rolowanej genuy. OĹźaglowanie wsparte jest na maszcie z profilu duraluminiowego wzmocnionego linami stalowymi. Maszt ustawiony jest na pokĹadzie. NapÄdem alternatywnym jest staĹy silnik spalinowy o mocy od 1Ohp do 3Ohp.